Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
302

Over mij

Dag lieve familie, vrienden en toevallige voorbijgangers,

Dit is de reisblog van mij, Lucinda (Lucie), een jonge avonturier die met haar éénvijfenzestig lang, roodgeverfde haren en grote bril de wereld probeert de ontdekken. Via deze blog probeer ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van mijn epische avonturen.

Over mijn reis

Januari tot juni 2014: Australië, Nieuw-Zeeland, China, Mongolië

Mijn tussenjaar tussen middelbare school en studie. Eerste backpacken met m'n beste vriendin Maud door Australië (Brisbane tot Melbourne), Tasmanië, en Nieuw-Zeeland (inclusief een "jackaroo" cursus!), daarna met mijn moeder treinen door China (van Hongkong tot Beijing), en door naar Ulanbaatar voor vier weken vrijwilligerswerk in Mongolië

Juni tot augustus 2015: Zuid-Afrika

Vier weken vrijwilligerswerk op een manage en reservaat vlakbij Hoedspruit, gevolgd door anderhalve week reizen in en rond het Krügerpark met mijn ouders.

Juli 2016 tot januari 2017: Australië, Nepal, Thailand, Laos, Cambodja

Vier maanden op exchange in Melbourne (Australië) in het kader van mijn studie psychologie, inclusief meerdere uitstapjes naar het oosten (Brisbane, Noosa, Byron) en westen (Perth, Shark Bay, Albany), en afgesloten met een trip naar het centrum (Alice Springs) en noordoosten (Airlie Beach, Townsville, Cairns). Daarna vier weken reizen door Nepal, en tot slot vijf weken backpacken door Thailand, Laos, en Cambodja.

Mei tot augustus 2018: Costa Rica, Panama, Cuba, Peru

Vier weken Spaans leren gevolgd door vier weken vrijwilligerswerk met schildpadden in Costa Rica, en daarna backpackend door naar Panama. Vervolgens roadtrippen met mijn moeder op Cuba en tot slot nog vier weken reizen door Peru (Cuzco, Titicaca, Arequipa, Huacachina, Lima)

Oktober tot november 2019: Zuid-Afrika, Namibië

Een kampeerreis van twee weken vanaf Kaapstad, met name door Namibië heen. Vervolgens zes weken vrijwilligerswerk bij een olifant- en natuurbehoudorganisatie in de buurt van Swakopmund.

Juni 2022: Ecuador

Twee weken backpacken door Ecuador (Quito, Cotopaxi, Banos, Cuenca, Guayaquil), plus een kleine week zeilen rond de Galapagoseilanden

Bezochte landen

Ik heb 43 landen (17%) bezocht:

Andorra, Australië, België, Belize, Cambodja, Canada, China, Costa Rica, Cuba, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Hongkong, Ierland, Italië, Japan, Jordanië, Laos, Maleisië, Mexico, Mongolië, Namibië, Nederland, Nepal, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Peru, Portugal, Singapore, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika.