The day we arrived

31 januari 2014 - Brisbane, Australië

Hehe, daar zijn we dan. Na ruim 24 uur reizen zijn we eindelijk aangekomen in Brisbane. Eerst een vlucht van 11,5 uur naar Hongkong, toen zes uur lang  moeten wachten onder het genot van starbucksmuffins en een slaapbank met onze rugzak als kussen, en daarna nog een vlucht van 8,5 uur naar Brisbane. Maar toen waren we er eindelijk wel. Taxi genomen naar ons hostel omdat de treinen niet meer reden en aankomst om 1:00, dus dat viel allemaal reuse mee. We delen een kamer met drie andere meisjes, waarvan er al twee sliepen toen wij met veel lawaai binnen kwamen. Pyjama aan en meteen het bed in, want we waren natuurlijk doodop.

Na een klamme, Australiche nacht werden we wakker om 11:00 en na een heerlijke douche gingen we op zoek naar een restaurantje voor een laat ontbijt. We kregen al meteen gezelschap van een Brits kamergenootje, Holly, die nu twee jaar in Australie woont en werkt. Ze at met ons samen en liet ons vervolgens een paar leuke winkels zien, waar we o.a. een simkaart voor Mauds telefoon kochten, zonnebrand en een pak koekjes. En alle verleiding van alle leuke (en goedkope) kleren weerstonden... (ja, echt!). Nu is het kwart voor vier en zitten we in een soort travelwinkel annex free internetzone te facebooken en te bloggen.

Het weer? Warm. Maar wel lekker. Het is vandaag 'niet zo warm'  (slechts 27 graden) en een beetje bewolkt. Morgen schijnt het een stuk warmer te worden, dus stelde Holly voor om dan naar het strand ('the lagoon') te gaan. En vanavond wil ze ons met een vriend (aka iemand die ze een paar dagen geleden heeft leren kennen) mee uit nemen om ons Brisbane te laten zien! Weet zeker dat ik onweerstaanbaar ben met die prachtige waterproof TEVA's van me.

1. Ina:
    31 januari 2014
    Geen verontrustend visumverhalen zie ik; de eerste hindernis is genomen. Geniet maar van de lagoon terwijl wij hier het ijs van onze ruiten krabben...
  2. Geraldine:
    31 januari 2014
    Klinkt helemaal okay! En Maud legt met haar Wolky's heel Brisbane aan haar voeten (!) dus ladies, ga er voor!
  3. Bibi:
    Toppers! x
  4. Ben:
    31 januari 2014
    Oei oei oei,...voor elke dag in Australie moet je straks ongeveer een week naar Engeland om je uitspaak weer recht te trekken. Veel plezier, geniet ervan!
  5. Bernie:
    Hi Lucinda
    In aussi land. Enjoy every minute. Watch out for the sun.
    love bernie