The days of study, spa and salted caramel

5 september 2016 - Melbourne, Australië

De afgelopen twee weken waren voornamelijk helaas niet heel boeiend. Ze waren voornamelijk gevuld met studie - maar de spannende werelde reisverhalen komen eraan, maak je geen zorgen.

Aangezien we alweer bijna (!) aan het einde van het trimester zitten, zijn de deadlines voor de grote assignments (40% van het eindcijfer) in aantocht. Van een research proposal over het gebruik van rTMS om de aandachtsproblemen in autisme te verlichten tot een policy brief over het managen van procedurele pijn in baby’s (ik daag mensen uit om psychologie een makkelijke studie te noemen).
Overdag heb ik les en ’s middag (en helaas vaak nu ook 's avonds) werken aan mijn huiswerk en assignments in de bieb of (als de bouwvakker naar huis zijn) op m'n kamer. Ik vertoon ook genoeg studieontwijkend gedrag hoor, zoals een film kijken, naar een museum, wandelen in de botanische tuinen, koffie drinken in de stad of uit eten in een Duits restaurant (met serveersters in dirndls en obers in lederhosen).

De weekenden zijn zoals gebruikelijk een stuk leuker: vorige week vrijdag gingen we naar een rooftop party in St. Kilda. Als je voor 9:00 aankwam, kreeg je gratis entree, een gratis drankje en gratis snacks. Dus wij waren er natuurlijk keurig om 8:30. Van de ‘rooftop’ was helaas weinig te merken (alles was binnen en er was nauwelijks uitzicht), maar de muziek was goed en de mensen gezellig.
De volgende ochtend startten we rustig, maar ’s middag hadden Mattie en ik een afspraak bij de Peninsula Hot Springs. Een shuttlebus bracht ons vanaf Melbourne CBD naar de Hot Springs (1.5u rijden, dus redelijk dichtbij, want Australië), waar we 3.5u verbleven. De Hot Springs bestaan uit talloze baden met natuurlijk heet water, allemaal in een park rond en op heuvels. Er waren bubbelbaden, een Turks stoombad, een Finse sauna, hele hete baden (42 graden!), superkoude baden, baden in een grot en een bad op de top van de heuvel met uitzicht over de heuvels, koeien en zonsondergang.
Zondagmiddag gingen we naar Danderong National Park, een uurtje met de trein vanaf de uni. In Danderong kun je veel wandelen, waaronder de ‘1000 steps memorial walk’, een trap van 1000 oneven glibberige stenen door een regenwoud heen. Uitputtend, maar indrukwekkend. Met daarna een avondmaal van noedels en dumplings in het winkelcentrum Box Hill (“het Beijing van Melbourne”).

Afgelopen weekend was iets minder spectaculair (als voorbereiding op de aankomende, spannendere weekenden – beloofd!). Vrijdagavond was er weer een pub crawl voor de internationale studenten (net zoals in de eerste week van het trimester). We gingen een aantal bijzondere pubs en clubs af: van een hipstercafé met fluwelen fauteuils naar een Mexicaanse tequilabar, en van een felgekleurde pub met gratis pizza’s tot een artsy club met hippe dansmuziek.
Zaterdag was een rustige dag: overdag boodschapjes doen in een gigantisch winkelcentrum en ’s middags naar de stad voor koffie en assignment-stress. ’s Avonds een film met de meiden. Zondagochtend werken aan m’n assignment (het zal eens niet) en ’s middags pannenkoeken eten in de Pancake Parlour (met salted-caramelsaus, vanille-ijs en amandelen, ik vond dat ik het wel verdiend had). ’s Avonds series kijken en… je raadt het al. Assignments. We zijn er bijna vanaf hoor. Dan kunnen de spannende reisverslagen weer komen.

1. Ina:
    4 september 2016
    Hoor ik klachten? Ik krijg bijna medelijden: clubbing, spa's, salted caramels... O ja, je ging voor de studie
  2. Flo:
    6 september 2016
    Haha vreemd zeg, dat je moet studeren tijdens een uitwisseling. :P Superleuk om dit soort updates te lezen! Straks moet je wel veel spannende avonturen gaan beleven nu je dat hebt beloofd. Je hebt wel kort onderwijs zeg, goed geregeld ;) Geniet er nog van!